Marzec
1. Pierwsze oznaki wiosny
2. Wielkanocny czas
3. W gospodarstwie wiejskim


Szkoła Podstawowa Towarzystwa Salezjańskiego im. św. Jana Bosko w Dębnie
#Wiosna#Szkoła Podstawowa Towarzystwa Salezjańskiego im. św. Jana Bosko w Dębnie# Odkrywcy# Dorota Zielińska# W ramach realizacji zadań projektowych „Pierwsze wysyłanie komunikatów” nasi uczniowie udziałów w prywatnym tematycznym, częstotliwościach z zakresu stosowania prywatnego i społecznego, rozwijania się przez rozwijania wolności. Zaczęliśmy od wyjścia na parking, gdzie uczniowie zauważyli i wypatrywali pierwszego oznakowania. Było to możliwe, aby możliwe było rozwijanie i występowanie zmian w przyrodzie. Podczas wykładów rozwijających się, dzieci odkryły symbole komunikatów, wynikające z krótkiej prezentacji multimedialnej, dostarczanej i rozszerzającej metody komunikacji (PCS, gesty Makaton). Zbudowaliśmy proste składniki: „Wiosna to słońce”, „Wiosna to kroks”, pracując na platformie głównej z użyciem symboli PCS. Kolejnego dnia podczas zajęć rozwijających kreatywność, uczniowie konstruowali z aplikacji Korbo przestrzenny, ekran dotykowy – ogród z hiacyntami, przebiśniegami i tulipanami. Użyliśmy mechanizmu obrotowego, tworząc efekt poruszający się na wietrze. Wspólna praca była nie tylko szansą na rozwój wyobraźni przestrzennej, ale także dodatkowym eksperymentem współpracy. Następnego dnia rozmawialiśmy o bocianie jako źródło urządzenia. ten, z pomocnikiem, zbudowali bociana z uruchomienia Korbo, który „wybrał się na polowanie na żabki”. Dodatkowe poznali grę ruchową „Bocian i żabki” – uruchamianą czujnikiem i rozwijającą motorykę dużą. Cele edukacji i rozwiązania zostały zrealizowane podczas zadań projektowych: • poszerzanie umiejętności korzystania z rozwiązań AAC, • poszerzanie możliwości słownictwa dotyczących zagadnień z obszarów przyrodniczych, • kształtowanie orientacji w czasie i przestrzeni (zmiany roku roku), • rozwijanie spowczości, logicznego myślenia i kreatywnego, • wzmacnianie pojęcia logicznego poprzez zastosowanie w formie, • rozwijanie motoryki otwartej i otwartej oraz kontrolowanie-ruchowej, • przestrzeganie instrukcji poprzez kontakt z podstawową instrukcją obsługi. Realizacja projektu zadań była dla uczniów nie tylko nauką, ale i działania – zbudowaliśmy nie tylko bociana, ale też najbardziej komunikatywną komunikację między światowymi dziećmi a otaczającą je rzeczywistością. Z Korbo wiosna przyszła wcześniej!
Pierwsze oznaki wiosny
SPTS w Dębnie
Dorota Zielińska


Uczniowie klasy 1a ze Szkoły Podstawowej nr 18 z Oddz. Integracyjnymi w Chorzowie
#wiosna Marcowe tematy w wyzwaniu z klockami Korbo było bardzo ciekawe, trudno było wybrać jeden. udostępnienie z ładną pogodą wyszliśmy na spacer na ogródki działkowe, gdzie szukaliśmy pierwszego powiadomienia. podjęliśmy decyzję, że wybieramy temat wiosenny #pierwsze oznaki kontroli. Przygotowaliśmy gałązki, forsycji, wierzby, kwitnące kwiaty, przyleciały małe pszczółki 🙂 . Ale to miejsce nam się za mało. Kilka osób z klasyczną wersją, że może pojawić się coś na Wielkanoc, aby było ozdobą naszego sali. Omówienie zajęć na tematykę z tradycyjnymi wielkimi nocnymi. Podjęliśmy wyzwanie i mamy zamienną, pisankę dwustronną z kurczaczkiem. Połączyliśmy wszystko z wiosennymi czynnościami wykonanymi wcześniej. Prezentujemy nasze wszystkie marcowe prace – uczniowie klasy 1a ze Szkoły Podstawowej nr 18 z Oddz. Integracyjnymi w Chorzowie, Irena Kowalczyk Pozdrawiam wszystkich uczestników Irena Kowalczyk wraz z uczniami klasy 1a
Wielkanocny czas
SP nr. 18 w Chorzowie
Klasa 1a Irena Kowalczyk


Publiczna Szkoła Podstawowa we Wszachowie
Publiczna Szkoła Podstawowa we Wszachowie, klasa 1, Magdalena Mruk Marcowe wyzwanie było dla pierwszaków naprawdę pracowite. Uczniowie wykonali bowiem różnorodne kreatywne prace nie tylko z klocków Korbo. Na początek stworzyły bociana białego oraz czarnego, korzystając z wiedzy przyrodniczej zdobytej w czasie zajęć o ptakach wracających z ciepłych krajów. To zadanie pozwoliło im rozwinąć wyobraźnię i zdolności manualne, umiejętności matematyczne podczas przeliczania, ale przede wszystkim konstruktorskie – bociany potrzebowały naprawdę solidnego „rusztowania”, ale mali konstruktorzy poradzili sobie z tym wspaniale. Dzieci świetnie współpracowały, ucząc się cierpliwości i precyzyjności w budowaniu. Dodatkowo, na zajęciach wykonaliśmy wiosenne tulipany na geoplanie, co stanowiło świetną okazję do nauki o kształtach, kolorach oraz rozwijania zdolności planowania przestrzennego. Wśród twórczych dzieł pojawił się także kurczak, co nawiązywało do wiosenno- wielkanocnego klimatu. To była pierwsza próba pracy z geoplanem- pierwszoklasiści pracowali w grupach, a ten sposób wykorzystania znanych im już płytek sprawił, że byli zachwyceni tym, co stworzyli. Marcowe zajęcia dotyczyły także gospodarstwa wiejskiego oraz mieszkających tam hodowlanych zwierząt. Podsumowaniem tych zajęć były stworzenie przez uczniów takiego gospodarstwa – ekologicznego, ponieważ były tam nawet panele słoneczne przetwarzające energię promieniowania słonecznego na energię elektryczną. Zajęcia w tym miesiącu były nie tylko wspaniałą zabawą, ale również doskonałą okazją do nauki przez twórczość.
Pierwsze oznaki wiosny
PSP we Wszachowie
Klasa I Magdalena Mruk


Klasa 2b, SP 1 Cieszyn
Paulina Paleczna-Brzuska, kl 2b, SP 1 Cieszyn Projekt naszej krowy.
W gospodarstwie wiejskim
SP nr. 1 Cieszyn
Klasa 2b Paulina Paleczna-Brzuska


Szkoła Podstawowa im. Henryka Sienkiewicza w Rybnie, klasa I
Szkoła Podstawowa im. Henryka Sienkiewicza w Rybnie, klasa I, nauczyciel: Aleksandra Ciemerych kategorii klasy 1 w ramach realizacji tematu „Pierwsze oznaki pracy” wykonali z organizacji korbo bociana. Po wykonaniu wyników z różnych źródeł mają one miejsce w przypadku zadania ciekawego na jego temat
Pierwsze oznaki wiosny
SP w Rybnie
Klasa I Aleksandra Ciemerych


Dzieciaki z przedszkola w Publicznej Szkole Podstawowej w Piórkowie
Basia Gierada Temat: ,,W gospodarstwie wiejskim,,. Dzieciaki z przedszkola w Publicznej Szkole Podstawowej w Piórkowie zbudowały z klocków wybrane przez siebie zwierzęta: krówkę i kurczaczka. #wieś
W gospodarstwie wiejskim
PSP w Piórkowie
Barbara Gierda


Zespół Szkół nr 3 im Marii Grzegorzewskiej we Włocławku
Joanna Molenda Zespół Szkół nr 3 im Marii Grzegorzewskiej we Włocławku klasa 1bA wychowawca Joanna Molenda #wieś Uczniowie obejrzeli film edukacyjny o zwierzętach na wsi, oglądali albumy przedstawiające mieszkańców wiejskiego podwórka, rozwiązywali zagadki. W efekcie powstały piękne prace.
W gospodarstwie wiejskim
ZS nr 3 we Włocławku
Klasa 1b Joanna Molenda


Zespół Szkolno-Przedszkolny w Gminie Ornontowice
Zespół Szkolno-Przedszkolny w Gminie Ornontowice klasa 3 aWiosenna i Wielkanocna Kreatywność w 3A! Uczniowie klasy 3A po raz kolejny pokazali swoją niesamowitą wyobraźnię, tym razem wprowadzając nas w wiosenno-wielkanocny nastrój! Z pomocą klocków Korbo stworzyli wyjątkowe konstrukcje, które zachwycają pomysłowością i kolorami. Na łące pełnej kwiatów i pszczół można było zobaczyć majestatyczne bociany, a także pięknie zdobione pisanki – wszystko wykonane z klocków! Każdy element tętnił życiem i oddawał radość nadchodzącej wiosny oraz świąt wielkanocnych. Dzieci miały okazję nie tylko rozwijać swoją kreatywność, ale także współpracować i doskonalić zdolności manualne. To kolejny dowód na to, że nauka poprzez zabawę przynosi wspaniałe efekty! Brawo dla młodych konstruktorów!
Pierwsze oznaki wiosny
ZSP w Ornontowicach
Klasa 3a Sandra Szwiec


Klasa 2b ZSP nr 5 w Żaganiu
Aleksandra Gmerek Klasa 2b ZSP nr 5 w Żaganiu Kolejny rok obserwujemy online bocianie gniazdo w Sławcinku Małym. Nie mogąc doczekać się na bociany - Piórka i Lotkę zrobiliśmy w wersji korbo. #wiosna
Pierwsze oznaki wiosny
ZSP nr. 5 w Żaganiu
Klasa 2b Aleksandra Gmerek


Przedszkole Niepubliczne Jaś i Małgosia w Łańcucie, grupa ,,Sprytne Wiewiórki"
W gospodarstwie wiejskim" (stajnia dla koni, zagroda, pastwisko, maszyny rolnicze) Przedszkole Niepubliczne Jaś i Małgosia w Łańcucie, grupa ,,Sprytne Wiewiórki"wychowawca gr. Bogumiła Czaja
W gospodarstwie wiejskim
PN w Łańcucie
„Sprytne Wiewiórki” Bogumiła Czaja


Klasa 1a, ZSP nr 5 w Żaganiu
Anna Ciżmińska Klasa 1a, ZSP nr 5 w Żaganiu #wiosna. Idealnie tematyka wpisała nam się w realizację lektury"Kapelusz Pani Wrony". Nasz bocian to oczywiście Mikołaj!
Pierwsze oznaki wiosny
ZSP nr 5 w Żaganiu
Klasa 1a Anna Ciżmińska


Klasa 2b z ZSP nr 5 w Żaganiu
Nina Kusiak PSP Nowy Skoszyn klasa I #wieś Dzieci wymieniały zwierzęta żyjące na wsi oraz maszyny rolnicze, rozwiązywały zagadki dotyczące wiejskich zwierząt, rozpoznawały i nazywały ich odgłosy, wymieniały korzyści płynące z hodowli zwierząt, współpracowały w grupie, budowały z klocków Korbo zwierzęta wiejskie oraz maszyny rolnicze.
W gospodarstwie wiejskim
PSP Nowy Skoszyn
Klasa I Nina Kusiak


Przedszkole Miejskie Integracyjne nr 8 ,,Zamek Skarbów" w Słupsku
Przedszkole Miejskie Integracyjne nr 8 ,,Zamek Skarbów" w Słupsku. Monika Maroszek
Wielkanocny czas
PM nr. 8 w Słupsku
Monika Maroszek


Zespół Szkół nr 3 we Włocławku imienia Marii Grzegorzewskiej
Zespół Szkół nr 3 we Włocławku imienia Marii Grzegorzewskiej, klasa 1a, nauczyciel Marzena Kuczewska Temat: W gospodarstwie wiejskim. Cele: -poszerzenie wiedzy na temat zwierząt żyjących w wiejskiej zagrodzie, ich dorosłych osobników i potomstwa, -bogacenie wiedzy o pracy rolnika, -rozwijanie umiejętności manualnych poprzez zabawę z klockami Korbo, -rozwijanie kreatywności, współpracy w grupie oraz wyobraźni. Forma: -indywidualna, w parach, zbiorowa W ramach marcowego wyzwania "W gospodarstwie wiejskim" uczniowie biorący udział w programie obejrzeli film edukacyjny "Zwierzęta na wsi", albumy zwierząt oraz rozwiązywali muzyczne zagadki. Dzięki temu zadaniu powtórzyli, utrwalili i poszerzyli swoją wiedzę o zwierzętach domowych. Następnie wypowiadali się na temat pracy rolnika i stwierdzili, że nie jest to łatwa praca. W części matematycznej rozwiązywali zadania matematyczne związane z obliczeniami pieniężnymi. Później układali pocięte na części obrazki zwierząt domowych w jedną całość, które wypełniali różnymi technikami. Najwięcej radości przyniosło dzieciom układanie zwierząt z klocków Korbo. Podsumowaniem zajęć był guiz. Uczniowie trafnie udzielali odpowiedzi na stawiane pytania. Na zakończenie nauczyciel podziękował dzieciom za aktywny udział na zajęciach.
Pierwsze oznaki wiosny
ZS nr 3 we Włocławku
Klasa 1a Marzena Kuczewska


Klasa II, Publiczna Szkoła Podstawowa w Piórkowie
Marzena Kaczmarska Klasa II, Publiczna Szkoła Podstawowa w Piórkowie Nauczyciel: Marzena Kaczmarska Zadanie: Wielkanocny czas Wykonaliśmy z klocków Korbo pisankę oraz palmę wielkanocną.Marzena Kaczmarska
Wielkanocny czas
PSP w Piórkowie
Klasa II Marzena Kaczmarska


Oddział Przedszkolny w Modliborzycach
Marta Kamocka-Borkowska Oddział Przedszkolny w Modliborzycach. Dzieci z przedszkola z wielką przyjemnością przystąpiły do wykonania zadania wielkanocny czas.
Wielkanocny czas
OP w Modliborzycach
Marta Kamocka-Borkowska


Pierwszaki z NSP COSIK w Adamowiźnie
Marta Czerniak Pierwszaki z NSP COSIK w Adamowiźnie zgłębiali tematykę zwierząt w gospodarstwie wiejskim. Z zaciekawieniem obejrzeli prezentację przygotowaną przez autorkę programu, układali zwierzęta z tangramów, wykonali sudoku oraz zrobili eksperyment z kolorowym mlekiem. Chłopcy jednogłośnie wybrali zbudowanie przestrzennej konstrukcji krowy, łącznie z wymionami Powoli stają się specjalistami w projektach 3D #wieś
W gospodarstwie wiejskim
NSP COSIK w Adamowiźnie
Marta Czerniak


Publiczna Szkoła Podstawowa w Piórkowie
Publiczna Szkoła Podstawowa w Piórkowie, Ewelina Mazur,klasa I #wieś Podczas zajęć dzieci z oddziałujących opowiadały o zwierzętach w swoich gospodarstwach wiejskich. Wspólnie obejrzeliśmy film"Zwierzęta na wsi" i posłuchaliśmy odgłosów wydawanych przez zwierzęta. Przy okazji dowiedzieliśmy się wielu ciekawostek np. jakie zęby nie mają krowy, czy z jakimkolwiek zwierzęciem jest spokrewniona kura domowa. Następnie dzieci z zapałem do zbudowania z urządzenia zagrażającego i mieszkającego tam zwierząt.
W gospodarstwie wiejskim
PSP w Piórkowie
Klasa I Ewelina Mazur


Grupa uczniów Zespołu Szkół nr 2 w Markach
W gospodarstwie wiejskim. Grupa uczniów Zespołu Szkół nr 2 w Markach realizowała swoje fantastyczne pomysły z klockami Korbo. #wieś
W gospodarstwie wiejskim
ZS nr 2 w Markach
Edyta Szczepkowska


Publiczne Przedszkole ZCMN w Grójcu grupa Tygryski 5-latki
Elżbieta Głowacka Publiczne Przedszkole ZCMN w Grójcu grupa Tygryski 5-latki Tematem była wieś i jej mieszkańcy na gospodarstwie. Dzieciaki dogadywały zagadki obrazkowe i słuchowe. Najbardziej do gustu przypadł im Pan Kaczorek z opowiadania. Praca wykonana z całą grupą. #wies
Wielkanocny czas
PP ZCMN w Grójcu
Grupa „Tygryski” Elżbieta Głowacka


Szkoła podstawowa nr. 18 z oddziałami integracyjnymi w Chorzowie
Pierwsze oznaki wiosny
SP nr. 18 w Chorzowie
Klasa 1a


Uczniowie z zespołu klasowego I-III "Kotki" ze Szkoły Podstawowej Specjalnej Towarzystwa Salezjańskiego
Paulina Potapińska Uczniowie z zespołu klasowego I-III "Kotki" ze Szkoły Podstawowej Specjalnej Towarzystwa Salezjańskiego im. św. Jana Bosko w Dębnie stworzyli wiosenną łąkę. Znalazł się tam bocian, który złapał żabę, oraz wiosenne kwiaty - tulipan, hiacynt, żonkil i krokusy.
Pierwsze oznaki wiosny
SPSTS w Dębinie
Klasa I-III Paulina Potapińska


Grupa "Biedronki", Przedszkole Nr 1 w Nisku
Sandra Czyż Grupa "Biedronki", Przedszkole Nr 1 w Nisku Razem z grupą 6-latkow, przywitaliśmy wiosnę 21 marca, robiąc pochód z Marzannami wykonanymi własnoręcznie przez dzieci. Następnie udaliśmy się na spacer szukając pierwszych oznak wiosny i szukając wiosennych kwiatów, które później stworzyliśmy z klocków korbo. Zajęcia zostały również zakończone wiosennym quizem i oglądaniem gniazd bocianów online. Nasza grupa "zaadoptowała" jednego konkretnego bociana i od tej pory śledzimy jego losy
Pierwsze oznaki wiosny
Przedszkole nr. 1 w Nisku
Grupa „Biedronki” Sandra Czyż


Publiczna Szkoła Podstawowa we Wszachowie
Publiczna Szkoła Podstawowa we Wszachowie #Grupa Pszczółki #nauczyciel: Anna Kargul. Temat W gospodarstwie wiejskim. byli bardzo zadowoleni z zajęć oraz z efektów własnej pracy. Wspólnie zbudują zagrożenie dla zwierząt i kaczuszkę, bawiąc się przy tym doskonale. #korbo #marzec
W gospodarstwie wiejskim
PSP we Wszachowie
Anna Kargul


Uczniowie z Zespołu Szkół Specjalnych w Kamiennej Górze
#wiosna Uczniowie z Zespołu Szkół Specjalnych w Kamiennej Górze przywitali wiosnę. Poznaliśmy pierwsze oznaki wiosny, sprawdzaliśmy, które kwiaty zakwitły w naszych ogródkach. Udało sią nawet wypatrzyć pierwszego bociana. Poznaliśmy tradycje związane z przywitaniem wiosny oraz tworzyliśmy pyszne kanapki z nowalijek. Nie zapomnieliśmy o naszych klockach. Powstały dzieła płaskie i przestrzenne (tu troszkę pomogli nam starsi uczniowie - problemem był szkielet bociana). Małgorzata Regner
Pierwsze oznaki wiosny
ZSS w Kamiennej Górze
Małgorzata Regner
Kwiecień
1. Wiosenni mieszkańcy naszych ogrodów
2. Nasza planeta
3. Bohaterowie z książek i filmów


Zespół Szkół nr 3 we Włocławku imienia Marii Grzegorzewskiej, klasa 1bA, Joanna Molenda
Zespół Szkół nr 3 we Włocławku imienia Marii Grzegorzewskiej, klasa 1bA, nauczyciel: Joanna Molenda Temat: "Wiosenni mieszkańcy naszych ogrodów". Cele: - Poznanie zwierząt zamieszkujących nasze ogrody, ich rozpoznawanie i nazywanie. -Wyszczególnienie sprzymierzeńców i szkodników ogrodu. - Uwrażliwienie na potrzeby występowania zwierząt w świecie przyrody. - Rozwijanie kreatywności i wyobraźni w tworzeniu konstrukcji z klocków Korbo oraz rozwijanie umiejętności manualnych i przestrzennych poprzez zabawę. Formy: zbiorowa, indywidualna i grupowa W ramach wyzwania kwietniowego "Wiosenni mieszkańcy naszych ogrodów" uczniowie biorący udział w programie obejrzeli film edukacyjny "Wiosna w przyrodzie", a po jego projekcji udzielali odpowiedzi na postawione pytania nauczyciela. Następnie rozwiązywali zagadki o mieszkańcach ogrodu, których odpowiedzi szukali i wskazywali na ilustracjach. W trakcie czytania tekstu ze zrozumieniem zwracali uwagę na trudności ortograficzne występujące w nazwach zwierząt. W części matematycznej uczniowie układali do obrazków treść zadania i rozwiązywali. W części praktycznej zaś wszyscy wspólnie zaplanowali co zbudują z klocków Korbo. Budowanie sprawiało uczniom przyjemność i świetną okazję do rozwijania swojej kreatywności oraz współpracy w grupie. Na zakończenie zajęć uczniowie rozwiązywali quiz, który powtórzył i utrwalił ich wiedzę, a na koniec nauczycielka wręczyła wszystkim uczniom za aktywną pracę na zajęciach - dyplom -"Pracowity jak pszczółka" .
Wiosenni mieszkańcy naszych ogrodów
ZS nr 3 we Włocławku
Klasa IB i IA Joanna Molenda


Klasa 2b SP 1 Cieszyn, Paulina Paleczna-Brzuska
Klasa 2b SP 1 Cieszyn, Paulina Paleczna-Brzuska Konstruowanie z Korbo połączyliśmy trochę z lekturą („Karolcia” i motyw ogrodu) oraz tematem o kwietniowej łące. Potraktowaliśmy jednak zadanie komunikacyjnie i kooperacyjnie. Uczniowie byli podzieleni na dwa zespoły (tym razem chłopcy i dziewczyny) a ich zadaniem było ułożenie motyla- ale tylko z jednej strony osi symetrii. Nastąpiła zamiana platform i grupy układały symetrycznie drugą część motyla. Dziewczyny świetnie współpracowały, pomyślały o efekcie końcowym i o chłopcach i użyły zębatek tak, aby ci byli w stanie ułożyć drugą część. Chłopcy nie mieli takiej refleksji. Już na etapie budowania swojej części motyla nie bardzo potrafili się dogadać co do jego kształtu (co widać) i nie pomyśleli o ograniczonej liczbie zębatek. Potraktowali zadanie bardziej pod kątem rywalizacji. Ostatecznie jednak obu grupom udało się zbudować symetrycznego motyla, a chłopcy pod koniec zadania zrozumieli jego istotę.
Wiosenni mieszkańcy naszych ogrodów
SP nr 1 W Cieszynie
Klasa 2B Paulina Paleczna-Brzuska


Uczniowie z klasy 1d w SOSW nr 1 dla Dzieci Niepełnosprawnych Ruchowo w Policach
Uczniowie z klasy 1d w SOSW nr 1 dla Dzieci Niepełnosprawnych Ruchowo w Policach, połączyli realizację zadań kwietniowych dotyczących ptaków, ich naturalnych siedlisk, gniazd i jaj oraz nowych liter "ą" i "ę" z baśnią J. Ch. Andersena pt. "Brzydkie kaczątko". Wszystko to działo się w otoczce Świąt Wielkanocnych, stąd zakończenie korbomazurkiem z tęczowym jajem. Brzydkie kaczątko zamieniło się w niezdarnego łabędzia wykonanego tym razem bez użycia platform. 🙂 nauczyciel Monika Piątkowska
Wiosenni mieszkańcy naszych ogrodów
SOSW nr 1 w Policach
Monika Piątkowska


Zespół Szkół nr 3 we Włocławku imienia Marii Grzegorzewskiej, klasa 1a, Marzena Kuczewska
Zespół Szkół nr 3 we Włocławku imienia Marii Grzegorzewskiej, klasa 1a, nauczyciel: Marzena Kuczewska Temat: "Wiosenni mieszkańcy naszych ogrodów". Cele: - Poznanie zwierząt zamieszkujących nasze ogrody, ich rozpoznawanie i nazywanie. -Wyszczególnienie sprzymierzeńców i szkodników ogrodu. - Uwrażliwienie na potrzeby występowania zwierząt w świecie przyrody. - Rozwijanie kreatywności i wyobraźni w tworzeniu konstrukcji z klocków Korbo oraz rozwijanie umiejętności manualnych i przestrzennych poprzez zabawę. Formy: zbiorowa, indywidualna i grupowa W ramach wyzwania kwietniowego "Wiosenni mieszkańcy naszych ogrodów" uczniowie biorący udział w programie obejrzeli film edukacyjny "Wiosna w przyrodzie", a po jego projekcji udzielali odpowiedzi na postawione pytania nauczyciela. Następnie rozwiązywali zagadki o mieszkańcach ogrodu, których odpowiedzi szukali i wskazywali na ilustracjach. W trakcie czytania tekstu ze zrozumieniem zwracali uwagę na trudności ortograficzne występujące w nazwach zwierząt. W części matematycznej uczniowie układali do obrazków treść zadania i rozwiązywali. W części praktycznej zaś wszyscy wspólnie zaplanowali co zbudują z klocków Korbo. Budowanie sprawiało uczniom przyjemność i świetną okazję do rozwijania swojej kreatywności oraz współpracy w grupie. Na zakończenie zajęć uczniowie rozwiązywali quiz, który powtórzył i utrwalił ich wiedzę, a na koniec nauczycielka wręczyła wszystkim uczniom za aktywną pracę na zajęciach - dyplom -"Pracowity jak pszczółka" .
Wiosenni mieszkańcy naszych ogrodów
ZS nr 3 we Włocławku
Klasa IA Marzena Kuczewska


Pierwszoklasiści z Niepublicznej SP COSIK w Adamowiźnie
Pierwszoklasiści z Niepublicznej SP COSIK w Adamowiźnie poznawali mieszkańców ogrodów, a inspiracją była lektura "Kapelusz Pani Wrony" i opowiadanie "Nic w ogrodzie". Uczniowie dowiedzieli się, kto jest sprzymierzeńcem, a kto szkodnikiem w ogrodzie. Samodzielnie założyli klasowy ogródek, posadzili cebule, posiali rzeżuchę i prowadzili obserwacje hiacyntów. Na koniec ułożyli kolorowe motyle z klocków korbo. Marta Czerniak
Wiosenni mieszkańcy naszych ogrodów
NSP COSIK w Adamowiźnie
Klasa 1 Marta Czerniak


Uczniowie Zespołu Szkół Specjalnych w Kamiennej Górze
Uczniowie Zespołu Szkół Specjalnych w Kamiennej Górze wykonywali zadanie "Wiosenni mieszkańcy naszych ogrodów". Wyszukiwaliśmy różne informacje na ten temat, wybieraliśmy zdjęcia, które posłużyły nam również do ćwiczeń związanych z symetrią. W podziale na grupy – najpierw układana była jedna strona, potem zamiana grup i odbicie lustrzane, czyli symetria. Mimo pomyłek i kilku poprawek zabawa i efekt końcowy uczniowie określili tylko jednym słowem. SUPER. Małgorzata Regner
Wiosenni mieszkańcy naszych ogrodów
ZSS w Kamiennej Górze
Małgorzata Regner


Głowacka Elżbieta Publiczne Przedszkole ZCMN w Grójcu grupa Tygryski 5-latki
Cel: Kształtowanie zachowań proekologicznych Dzieci na zajęciach poznały sposoby pozyskiwania energii ze źródeł odnawialnych. Przygotowały w małych grupach wiatraki, oczyszczalnie ścieków i elektrownię wodną. Wspólnie przygotowały model Ziemi.
Nasza planeta
Przedszkole ZCMN w Grójcu
Grupa Tygryski 5-latki Elżbieta Głowacka


Publiczne Przedszkole Zgromadzenia Córek Maryi Niepokalanej w Grójcu. Anna Tusińska
Publiczne Przedszkole Zgromadzenia Córek Maryi Niepokalanej w Grójcu. Nauczyciel Anna Tusińska. Grupa "Misie" 5-latki zrealizowała temat "Wiosenni mieszkancy naszych ogrodów".Dzieci ćwiczyły tworzenie symetrycznych obrazków.
Wiosenni mieszkańcy naszych ogrodów
PP w Grójcu
5 latki Anna Tusińska


Dzieci z grupy SMERFY (3latki) z Przedszkola Samorządowego w Starej Wsi
Dzieci z grupy SMERFY (3latki) z Przedszkola Samorządowego w Starej Wsi zbudowały z klocków KORBO planetę oraz pokazały jak wygląda zadbane środowisko wokół domu: czysta woda, zadbane otoczenie, wiatraki produkujące energie, kwitnące kwiaty. Nauczyciel: Katarzyna Gawron
Wiosenni mieszkańcy naszych ogrodów
PS w Starej Wsi
Smerfy 3-latki Katarzyna Gawron


Przedszkole nr 21 w Chorzowie Grupa Jaskółki 5latki Nauczyciel: Iwona Tabak
Jaskółki: - poznały i utrwaliły wiadomości o środowisku przyrodniczym jakim jest łąka i jej mieszkańcy - rozwijały aktywność twórczą poprzez ekspresję słowną i ruchową, - estetycznie wykonywały pracę manualne, - integrowały się poprzez działanie i wspólną zabawę, -odwiedziły pobliską łąkę w poszukiwaniu jej najmniejszych mieszkańców.
Wiosenni mieszkańcy naszych ogrodów
Przedszkole nr 21 w Chorzowie
Grupa Jaskółki 5-latki Iwona Tabak


Publiczna Szkoła Podstawowa w Nowym Skoszynie, klasa I, nauczyciel Nina Kusiak
Cele: • wzbogacanie wiadomości na temat zwierząt żyjących w naszych ogrodach, • rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat, • rozwijanie umiejętności matematycznych tj. przeliczanie, symetria, • rozwijanie motoryki małej Uczniowie zbudowali żabę, dżdżownicę, biedronkę i ślimaka.
Wiosenni mieszkańcy naszych ogrodów
PSP w Nowym Skoszynie
Klasa I Nina Kusiak


Anna Ciżmińska Klasa 1a ZSP nr 5 w Żaganiu
Anna Ciżmińska Klasa 1a ZSP nr 5 w Żaganiu - Minionek i SpongeBob( lekko odchudzony) wśród #mieszkańcówogrodu.
Wiosenni mieszkańcy naszych ogrodów
ZSP nr 5 w Żeganiu
Klasa IA Anna Ciżmińska


Klasa 1a ZSP nr 5 w Żaganiu
Klasa 1a ZSP nr 5 w Żaganiu #bohaterowiefilmu Minionek i SpongeBob wśród#mieszkańców ogrodu, nauczyciel Anna Ciżmińska
Bohaterowie z książek i filmów
ZSP nr 5 w Żaganiu
Klasa IA Anna Ciżmińska


Uczniowie klasy 3c w Ornontowicach
Uczniowie klasy 3c w Ornontowicach stworzyli postacie z filmów swietnie się bawiac i współpracując ze sobą. Bylo dużo radości po ukladaniu szczególnie Pingwinów z Madagaskaru. Joanna Paruzel-Osojca
Bohaterowie z książek i filmów
Ornontowice
Klasa 3c Joanna Paruzel-Osojca


Oddział przedszkolny w Publicznej Szkole Podstawowej w Piórkowie
Oddział przedszkolny w Publicznej Szkole Podstawowej w Piórkowie Nauczyciel: Barbara Gierada Temat: Bohaterowie z książek i filmów Przedszkolaki podzielono na dwie grupy, każda z grup wybrała swoją ulubioną postać z bajki. Pierwsza wybrała Blue z bajki Blue i Bingo, druga zaś Rubbla z bajki Psi Patrol.
Bohaterowie z książek i filmów
PSP w Piórkowie
Barbara Gierada


Publiczna Szkoła Podstawowa w Nowym Skoszynie, klasa III, nauczyciel Nina Kusiak
Cele: • uczeń wie, czym różni się kino od teatru, podaje przykłady gatunków filmowych, • wie, jak drukowano książki dawniej i dziś, • formułuje dłuższe wypowiedzi opowiadając o swoich ulubionych bohaterach z filmów i książek, • potrafi przedstawić scenkę dramową. Uczniowie zbudowali kadr z książki " Niesamowite przygody 10 skarpetek" i postacie z filmów dla dzieci: Sonica, Steva, Sticha oraz Mario.
Bohaterowie z książek i filmów
PSP w Nowym Skoszynie
Klasa III Nina Kusiak


Uczniowie klasy 1a integracyjnej SP 18 w Chorzowie
Uczniowie klasy 1a integracyjnej SP 18 w Chorzowie w tym miesiącu wybrali temat „Bohaterowie z książek i filmów”. Każdy z uczniów miał swoją ulubioną postać, każdy chciał, aby to jego postać zbudować z klocków. Chłopcy skupili się nad superbohaterami z komiksów, a dziewczynki wybrały księżniczki z filmów Disneya. Wybór był trudny, postanowiliśmy podzielić się na dwie grupy, jedna to dziewczynki, a druga chłopca. Drogą głosowania w każdej grupie wybrano Batmana i Arielkę z filmu animowanego „Mała syrenka”. Obie postacie prezentują pozytywne cechy i to jest dla nas ważne. Pozdrawiamy wszystkich uczestników – 1a z wychowawcą Ireną Kowalczyk #kwiecień; #bohaterowiezksiążekifilmów; # bohaterowie: Pokaż mniej
Bohaterowie z książek i filmów
SP 18 w Chorzowie
Klasa 1A Irena Kowalczyk


Uczniowie klasy 3 Publicznej Szkoły Podstawowej w Piórkowie
Uczniowie klasy 3 Publicznej Szkoły Podstawowej w Piórkowie w ramach kwietniowego zadania wykonali wybrane postaci z książek i filmów, wspólnie wybraliśmy postać Kubusia Puchatka. Budowanie z klocków to dla dzieci ogromna przyjemność i świetna okazja do rozwijania kreatywności oraz współpracy. Nauczyciel Ewelina Mruk #bohaterowiezksiazekifilmow #kwiecień
Bohaterowie z książek i filmów
PSP w Piórkowie
Klasa 3 Ewelina Mruk


Szkoła Podstawowa im. Henryka Sienkiewicza w Rybnie, klasa I, nauczyciel: Aleksandra Ciemerych
Szkoła Podstawowa im. Henryka Sienkiewicza w Rybnie, klasa I, nauczyciel: Aleksandra Ciemerych Uczniowie klasy I zrealizowali niezwykle ważny i inspirujący temat pt. „Nasza planeta”. Była to wyjątkowa okazja, aby nie tylko poszerzyć swoją wiedzę o świecie, ale także porozmawiać o tym, jak każdy z nas – nawet najmłodszy – może troszczyć się o Ziemię. Zajęcia rozpoczęliśmy od rozmowy o pięknie naszej planety. Dzieci z ogromnym zaangażowaniem opowiadały o górach, oceanach, lasach i pustyniach. Podziwialiśmy różnorodność przyrody oraz bogactwo zwierząt i roślin, które można spotkać na różnych kontynentach. Powtórzyliśmy ich nazwy oraz położenie na mapie świata – teraz każdy uczeń potrafi wskazać, gdzie znajduje się np. Afryka czy Australia! Kolejnym krokiem było poznanie pojęcia recyklingu oraz rozmowa o tym, dlaczego warto dbać o środowisko. Dzieci dowiedziały się, jak ważne jest segregowanie śmieci, oszczędzanie wody i energii oraz unikanie zaśmiecania miejsc, w których żyjemy. Kolejne zadanie zaliczamy do udanych! Uczniowie klasy 3a Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w gminie Ornontowice w ramach kwietniowego zadania wykonali naszą planetę oraz wybrane postaci z książek i filmów . Budowanie z klocków Corbo to dla nas ogromna przyjemność i świetna okazja do rozwijania kreatywności oraz współpracy! #naszaplaneta #bohaterowiezksiazekifilmow #kwiecien
Nasza planeta
SP w Rybnie
Klasa I Aleksandra Ciemerych


Planeta
Aleksandra Gmerek - Planeta
Nasza planeta
Aleksandra Gmerek
Maj
1. Piękna nasza Polska cała
2. Z wizytą na łące
3. Kosmiczna wyprawa


Szkoła Podstawowa im. Henryka Sienkiewicza w Rybnie
Aleksandra Ciemerych Szkoła Podstawowa im. Henryka Sienkiewicza w Rybnie, klasa I, nauczyciel: Aleksandra Ciemerych. Uczniowie klasy I wyruszyli w niezwykłą kosmiczną przygodę, realizując kolejne zadanie w ramach projektu „4 Pory Roku – Pomyśl, Zbuduj, Zakręć z Korbo”. Podczas zajęć pierwszoklasiści przypomnieli sobie wiadomości o Układzie Słonecznym, poznali fascynujące ciekawostki o Mikołaju Koperniku i jego przełomowej teorii heliocentrycznej. Zastanawiali się również, dlaczego życie na innych planetach może być trudne, a także bezbłędnie potrafili wymienić wszystkie planety Układu Słonecznego. Na zakończenie uczniowie zamienili się w konstruktorów, tworząc imponujące rakiety kosmiczne z klocków Korbo, które zabrały ich wyobraźnią w odległe galaktyki. Oto jedna z nich
Kosmiczna wyprawa
SP w Rybnie
Klasa I Aleksandra Ciemerych


Szkoła Podstawowa im. Księdza Wawrzyńca Bochenka w Czeszowie
Szkoła Podstawowa im. Księdza Wawrzyńca Bochenka w Czeszowie, klasa II, nauczyciel Anna Kielczyk. Temat: Kosmiczna wyprawa Cele: • poznanie planet Układu Słonecznego, • rozwijanie ciekawości związanej z przestrzenią kosmiczną, • utrwala najważniejsze informacje o planetach, • kształtowanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, • usprawnianie motoryki małej. Zajęcia rozpoczęliśmy zabawy ruchowej ,,Planety”. Dzięki niej przypomnieliśmy sobie planety Układu Słonecznego oraz teorię Mikołaja Kopernika. Następnie uczniowie w grupach szukali informacji o astronautach i je przedstawili. W ostatnim etapie zajęć dzieci podzieliły się na grupy i wykonały następujące konstrukcje: Układ Słoneczny, rakieta, statek kosmiczny, stacja kosmiczna, astronauta oraz lądowisko na księżycu. Zajęcia przebiegły w miłej i przyjaznej atmosferze, dzieci były bardzo aktywne i miały wiele wspaniałych pomysłów.
Kosmiczna wyprawa
SP w Czeszowie
Klasa II Anna Kielczyk


Grupa Pszczółki z Publicznej Szkoły Podstawowej we Wszachowie pod opieką Anny Kargul
Anna Kargul #Grupa Pszczółki z Publicznej Szkoły Podstawowej we Wszachowie pod opieką #Anny Kargul #kosmosiczna wyprawa #maj Celem zajęć było pogłębienie wiedzy na temat Układu Słonecznego, galaktyk i zjawisk kosmicznych, rozwijanie zainteresowań tematyką kosmosu. Uczniowie poznawali planety oraz wskazywali ich cechy charakterystyczne, opisywali wygląd rakiety kosmicznej. Obejrzeli filmy edukacyjne w Układzie Słonecznym, Małe ciała niebieskie. Kosmos okazał się dla dzieci tajemniczy i ciekawy. Wspólne budowanie rakiety kosmicznej z klocków korbo rozbudziło wyobraźnię dzieci i ich kreatywność.
Kosmiczna wyprawa
PSP we Wszachowie
Anna Kargul


Klasa 1 a ze Szkoły Podstawowej nr 4 w Świętochłowicach
Klasa 1 a ze Szkoły Podstawowej nr 4 w Świętochłowicach postanowiła pokazać nasz piękny kraj. Dzieci zobaczyły prezentację o najstarszych miastach w Polsce w Genially oraz film na you tubie przedstawiający polskie krajobrazy. Rozwiązywali krzyżówkę i poznali mapę Polski. Wykonali biało - czerwone bociany, a następnie pracując w grupach mieli za zadanie pokazać Polskę. Po tych zajęciach powstały pocztówki z Polski i dwa zamki :). Pozdrawiamy - Anna Kielczyk
Piekna nasza Polska cała
SP nr 4 w Świętochłowicach
Klasa 1 A Anna Kielczyk


Piękna nasz Polska cała SP nr 18 w Chorzowie Klasa 1 A Irena Kowalczyk
Podczas rozmowy o naszym mieście wyszła inicjatywa od dzieci, aby zbudować również Stadion Śląski. Uczniowie dobrali się w cztery grupy, a każda z nich wykonała projekt swojego stadionu. Wykorzystaliśmy walce 45 3D, które wydrukował nam nauczyciel informatyki, a plik PDF jest dostępny na stronie Korbo Pozdrawiamy wszystkich uczestników projektu! Szkoda, że przed nami ostatnie zadania w czerwcu. #maj; #pieknanaszaPolskacała;
Piękna nasz Polska cała
SP nr 18 w Chorzowie
Klasa 1 A Irena Kowalczyk


Szkoła Podstawowa nr 2 im. Jana Wyplera klasa 2a
Szkoła Podstawowa nr 2 im. Jana Wyplera klasa 2a zrealizowała temat #kosmicznewyprawy . Uczniowie chętnie budowali przeróżne ludki, rakiety, a nawet ogromną stację kosmiczną . Zabawa była niesamowita. Nauczyciel: Arleta Kowalska
Kosmiczna wyprawa
SP nr 2
Klasa 2A Arleta Kowalska


Szkoła Podstawowa Towarzystwa Salezjańskiego im.św. Jana Bosko w Dębnie
Dorota Zielinska # Kosmiczna wyprawa# Szkoła Podstawowa Towarzystwa Salezjańskiego im.św. Jana Bosko w Dębnie#Odkrywcy Kosmiczna wyprawa – tydzień pełen międzyplanetarnych przygód! Cele zajęć: • poznanie Układu Słonecznego i wybranych zjawisk fizycznych (grawitacja), • rozwijanie ciekawości poznawczej i wyobraźni, • wzmacnianie komunikacji z wykorzystaniem alternatywnych form porozumiewania się (PECS), • rozwijanie sprawności manualnej i umiejętności konstruowania. Co robiliśmy? • wyruszyliśmy w podróż rakietą i obserwowaliśmy rozgwieżdżone niebo z projektora, • poznawaliśmy planety i teorię heliocentryczną Mikołaja Kopernika, • zwiedzaliśmy wirtualnie Muzeum Mikołaja Kopernika w Toruniu, • eksperymentowaliśmy z siłą grawitacji, • budowaliśmy obraz ruchomej rakiety, układ słoneczny i kosmitę Bubu z klocków Korbo, • oglądaliśmy planety i gwiazdy w aplikacji Solar Scope, • czytaliśmy „Kicię Kocię w kosmosie”, • utrwalaliśmy wiedzę i słownictwo z wykorzystaniem piktogramów PECS. Był to tydzień nauki przez działanie, doświadczenie i zabawę – prawdziwa edukacyjna podróż nie z tej ziemi!
Kosmiczna wyprawa
SP w Dębnie
Dorota Zielinska


Piękna nasza Polska cała. Grupa uczniów Zespołu Szkół nr 2 w Markach
Edyta Szczepkowska Piękna nasza Polska cała. Grupa uczniów Zespołu Szkół nr 2 w Markach realizowała swoje kreatywne pomysły z klockami Korbo. Tym razem uczniowie poznali historię swojego miasta i wykonali herb Marek. # nasza Polska
Piękna nasz Polska cała
ZS nr 2 w Markach
Edyta Szczepkowska


Dzieci z Przedszkola nr 86 w Lublinie z Grupy Biedronek
#kosmicznewyprawy Dzieci z Przedszkola nr 86 w Lublinie z Grupy Biedronek zawsze chętnie podejmują temat Kosmosu. Zainspirowani tematem i materiałami stworzyły taką oto stację Pozdrawiają Biedroneczki i Pani Ewa Ewa Kowalik
Kosmiczna wyprawa
Przedszkole nr 86 w Lublinie
Grupa Biedronek Ewa Kowalik


Publiczna Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Sławnie
Ewelina Biskup Publiczna Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Sławnie, grupa Pszczółki zrealizowała zadanie z tematu #zwizytąnałace
Z wizytą na łące
PSP w Sławinie
Grupa Pszczółki Ewelina Biskup


Publiczna Szkoła Podstawowa w Piórkowie, klasa 3.
Ewelina Mruk Publiczna Szkoła Podstawowa w Piórkowie, klasa 3. Uczniowie po burzliwych naradach, jaki temat wybrać, zdecydowali się i wykonali herb naszego kraju. Od samego początku, chcieli wykonać herb z klocków Korbo. Podczas pracy, chłopcy byli zachwyceni historia 3 -go maja i naszej ojczyzny. Pozdrawiamy i czekamy na kolejne zadania #maj #pięknanaszaPolskacała
Piękna nasza Polska cała
PSP w Piórkowie
Klasa 3, Ewelina Mruk


Klasa 2b ZSP nr 5 w Żaganiu
Klasa 2b ZSP nr 5 w Żaganiu w ramach zadania #pięknanaszaPolskacała oprócz widokówki z naszego miasta postanowiła wykonać dodatkowo herb Żagania Nauczyciel: Aleksandra Gmerek
Piękna nasza Polska cała
ZSP nr 5 w Żaganiu
Klasa 2b Aleksandra Gmerek


Klasa 1a integracyjna Szkoła Podstawowa nr 18 z Oddz. Integracyjnymi w Chorzowie
Irena Kowalczyk Klasa 1a integracyjna Szkoła Podstawowa nr 18 z Oddz. Integracyjnymi w Chorzowie. W tym miesiącu wybraliśmy temat ”Piękna nasza Polska cała”, a skupiliśmy się na naszym mieście. Podczas zajęć z edukacji regionalnej utrwalaliśmy wiadomości o naszym mieście, o jego historii, ciekawych miejscach, zabytkach. Omawialiśmy również elementy składające się na herb pół orła złotego oraz pół podwójnego czerwonego krzyża Bożogrobców, założycieli naszego miasta. Do projektu wybraliśmy właśnie herb Chorzowa, najpierw na zajęciach komputerowych zakodowaliśmy go, a następnie wykonaliśmy jego duży format. Podczas rozmowy o naszym mieście wyszła inicjatywa od dzieci, aby zbudować również Stadion Śląski. Uczniowie dobrali się w cztery grupy, a każda z nich wykonała projekt swojego stadionu. Wykorzystaliśmy walce 45 3D, które wydrukował nam nauczyciel informatyki, a plik PDF jest dostępny na stronie Korbo.eu. Dzisiaj będzie więcej zdjęć w kolejnych postach Pozdrawiamy wszystkich uczestników projektu! Szkoda, że przed nami ostatnie zadania w czerwcu. #maj; #pieknanaszaPolskacała; Pokaż mniej
Piękna nasza Polska cała
SP nr 18 w Chorzowie
Klasa IA Irena Kowalczyk


Przedszkole Miejskie w Płotach. Grupa Pingwinki z I. Sobczak zrealizowała kolejne zadanie.
Iwona Sobczak # z wizytą na łące Przedszkole Miejskie w Płotach. Grupa Pingwinki z I. Sobczak zrealizowała kolejne zadanie. Realizacja zadania została oparta na obserwacjach przyrodniczych podczas przedszkolnych spacerów na łąkę i do parku. Przedszkolaki poznały florę i faunę środowiska łąkowego, zagrożenia (ukąszenia owadów, kleszcze, rośliny trujące i parzące) oraz sposoby ich zapobiegania. Tworzyły prace plastyczne, ćwiczyły uwagę podczas tworzenia symetrii osiowej motyla, rozwiązywały zadania z treścią, których bohaterami były koniki polne, mrówki, komary, motyle, żuki... Temat wprowadził do naszych działań wiele koloru i energii. Dziękujemy
Z wizyta na łące
PM w Płotach
Grupa Pingwinki Iwona Sobczak


Klasa 1bA, Zespół Szkół nr 3 im Marii Grzegorzewskiej we Włocławku
Joanna Molenda Klasa 1bA, Zespół Szkół nr 3 im Marii Grzegorzewskiej we Włocławku, #pieknanaszaPolskacała Podczas zajęć uczniowie poznali kształt naszych granic, przypomnieli sobie symbole narodowe oraz krajobrazy występujące w naszym kraju. Efektem zdobytej wiedzy było kilka pięknych prac
Piękna nasza Polska cała
ZS nr 3
Klasa 1 B i A Joanna Molenda


Uczniowie Zespołu Szkół Specjalnych w Kamiennej Górze
Z wizytą w Kosmosie. Uczniowie Zespołu Szkół Specjalnych w Kamiennej Górze wybrali się na wycieczkę w kosmos. Poznaliśmy planety układu słonecznego, zbudowaliśmy jego model. Na wyprawę wyruszyliśmy rakietą, ale nie zapomnieliśmy o pojazdach kosmicznych. W Internecie obejrzeliśmy różne konstelacje. Udało się również wyszukać i ułożyć gwiazdozbiory zodiakalne. Aż żal było wracać. Pozdrawiamy z Kamiennej Góry. Małgorzata Regner
Kosmiczna wyprawa
ZSS w Kamiennej Górze
Małgorzata Regner


Klasa 1 NSP Adamowizna, Marta Czerniak
Klasa 1 NSP Adamowizna, Marta Czerniak Nasz kosmiczny projekt dobiegł końca. Inspiracją do zgłębienia tajników kosmosu była książka Rafała Witka “Pierwszaki z kosmosu” i wesołe przygody przybyszów z planety T3. A co działo się w naszej klasie? Poznaliśmy wszystkie planety i zrobiliśmy ich modele z plasteliny, wykonaliśmy wielką, wiszącą makietę naszej galaktyki, dowiedzieliśmy się jak wygląda życie astronauty na statku NASA, była kosmiczna matematyka i teatr z kostiumami “nie z tej planety”. Wreszcie na deser wybraliśmy się do Planetarium, by utrwalić i podsumować naszą wiedzę i zobaczyć przez teleskop Słońce. Oto nasza rakieta 3D.
Kosmiczna wyprawa
NSP Adamowizna
Klasa 1 NSP Marta Czerniak


Publiczna Szkoła Podstawowa w Piórkowie
Marzena Kaczmarska Publiczna Szkoła Podstawowa w Piórkowie. Nauczyciel: Marzena Kaczmarska. Uczniowie zrealizowali kolejne zadanie ,, Z wizytą na łące", którego wykonanie zostało poprzedzone obserwacjami przyrodniczymi podczas spaceru na łąkę. Utrwaliliśmy nazwy roślin oraz owadów występujących na majowej łące.
Z wizytą na łące
PSP w Piórkowie
Marzena Kaczmarska


PSP w Nowym Skoszynie, klasa I
Nina Kusiak PSP w Nowym Skoszynie, klasa I #Łąka Uczniowie poznali wiadomości o środowisku przyrodniczym jakim jest łąka i jej mieszkańcy, dzielili rzeczowniki na rośliny, owady, ptaki, wypowiadali się na temat obejrzanego filmu edukacyjnego, konstruowali z klocków Korbo kwiaty na łące, ul i pszczołę.
Z wizytą na łące
PSP w Nowym Skoszynie
Klasa I Nina Kusiak


Grupa Biedronki z Przedszkola 25 w Lublinie
Grupa Biedronki z Przedszkola 25 w Lublinie wykonała rakietę do wylotu w kosmos #kosmicznewyprawy
Kosmiczna wyprawa
Przedszkole nr 25 w Lublinie
Grupa Biedronki Natalia Grzeszyk


Przedszkole nr 86 w Lublinie: Grupa Żuczki
Przedszkole nr 86 w Lublinie: Grupa Żuczki wraz z Panią Beata Owczarek wybudowały "Żuczkową Stację Kosmiczną" #kosmicznawyprawa Pozdrowienia w Lublina
Kosmiczna wyprawa
Przedszkole nr 86 w Lublinie
Grupa Żuczki Ewa Kowalik


Grupa Motyle z Przedszkola nr 25 w Zabrzu
Grupa Motyle z Przedszkola nr 25 w Zabrzu wykonała temat z wizytą na łące #łąka Tym razem dzieci zrobiły całą grupa wspólną pracę, przy pomocy maty do kodowania.
Z wizytą na łące
Przedszkole nr 25 w Zabrzu
Grupa Motyle Dorota Olech


Szkoła Podstawowa Towarzystwa Salezjańskiego im. św. Jana Bosko w Dębnie, zespół klasowy IV-VIII "Tygryski"
Szkoła Podstawowa Towarzystwa Salezjańskiego im. św. Jana Bosko w Dębnie, zespół klasowy IV-VIII "Tygryski", nauczyciel: Anna Pączko. W ramach tematu tygodnia: "Z wizytą na łące" uczniowie stworzyli piękną pszczołę. #zwizytąnałące #pszczoła
Z wizytą na łące
SP w Dębnie
Klasa IV-VIII „Tygryski” Anna Pączko


Przedszkole nr 86 w Lublinie: Grupa Żuczki
Przedszkole nr 86 w Lublinie: Grupa Żuczki wraz z Panią Beata Owczarek wybudowały "Żuczkową Stację Kosmiczną" #kosmicznawyprawa Pozdrowienia w Lublina
Basia Ziemońska


CZERWIEC
1. W parku rozrywki
2. Poznajemy kontynenty
3. Czym możemy podróżować?


Uczniowie z klasy IV PSPS
Olga Sepełowska Uczniowie z klasy IV PSPS w , wykonali ostatnie zadanie #czympodróżujemy. Przygotowując się do wakacyjnych podróży, poznaliśmy wakacyjne miejscowości, obliczaliśmy odległość jaka nas dzieli od wybranych miast, zastanawialiśmy się czym (rower, samochód, pociąg, pieszo, pociąg) można najszybciej się dostać na wakacje. Podsumowaniem zajęć było skonstruowanie pojazdu który by nam pomógł się tam dostać. Olga Sepełowska Dziękujemy za świetną naukę przez zabawę. Pozdrawiamy wszystkich uczestników projektu. Do zobaczenia za rok.
Czym możemy podróżować?
PSPS
Klasa IV Olga Sepełowska


Klasa 2b z ZSP nr 5
Aleksandra Gmerek Klasa 2b z ZSP nr 5 melduje wykonanie ostatniego zadania. W Afryce zostajemy na dłużej w czerwcu z "Ale to ciekawe" i dalej działamy projektowo "Afryka Kazika" to nasz hit wśród lektur, a niezwykle inspirujące spotkanie autorskie z Łukasz Wierzbicki na długo pozostanie w naszych wspomnieniach i nadal inspiruje #czympodróżujemy #poznajemykontynenty Dziękujemy za możliwość udziału w projekcie oraz kreatywny, inspirujący rok z #korbo wszystkim uczestnikom i organizatorom. Organizatorkom GRATULUJEMY pomysłu i DZIĘKUJEMY bardzo za profesjonalizm i pracę nad projektem
Poznajemy kontynenty
ZSP nr 5
Klasa 2 B Aleksandra Gmerek


Dzieci z grupy „Sokoły” z Przedszkola nr 13 w Gnieźnie
Aneta Wołosz Dzieci z grupy „Sokoły” z Przedszkola nr 13 w Gnieźnie meldują wykonanie ostatniego zadania. Tym razem dzieci postanowiły wykonać środków transportu. Przed wykonaniem zadania rozmawialiśmy na temat środków transportu, którymi możemy podróżować, a później zadaniem dzieci było skonstruowanie pojazdu, którym pojadą na wakacje. Jak zwykle wyobraźnia dzieci nie zawiodła i powstały piękne samochody, rowery, motory i samoloty. Ten rok szkolny dzięki klockom Korbo przyniósł nam wiele ciekawych wyzwań i doświadczeń. Dziękujemy za możliwość udziału w tym programie
Czym możemy podróżować?
Przedszkole nr 13 w Gnieźnie
Grupa „Sokoły” Aneta Wołosz


Klasa 1a ZSP nr 5 w Żaganiu
Anna Ciżmińska Klasa 1a ZSP nr 5 w Żaganiu #czympodróżujemy. Dziękujemy za rok z klockami Korbo . To była świetna podróż po kontynentach kreatywności, pomysłowości, współpracy , przestrzeni , możliwości.
Czym możemy podróżować?
ZSP nr 5 w Żaganiu
Klasa 1 A Anna Ciżmińska


Grupa Pszczółki z Publicznej Szkoły Podstawowej we Wszachowie pod opieką Anny Kargul
Anna Kargul Grupa Pszczółki z Publicznej Szkoły Podstawowej we Wszachowie pod opieką Anny Kargul wykonała już ostatnie czerwcowe zadanie, Poznajemy kontynenty. uczniowie wybrali kontynent Ameryka Północna i Południowa. Nie było to łatwe zadanie, ale wyszło bardzo dobrze. #czerwiec #poznajemykontynenty
Poznajmy kontynenty
PSP we Wszachowie
Grupa Pszczółki Anna Kargul


Szkoła Podstawowa nr 4 im. Tadeusza Kościuszki w Świętochłowicach
Beata Tomaszewska Klasa 1 a ze Szkoła Podstawowa nr 4 im. Tadeusza Kościuszki w Świętochłowicach wykonała kolejne zadanie "Czym możemy podróżować?". Uczniowie rozmawiali o różnych środkach transportu. Projektowali różne środki transportu na kartce, a następnie budowali je z Korbo klocków. #czympodróżujemy
Czym możemy podróżować?
SP nr 4 w Świętochłowicach
Klasa I Beata Tomaszewska


Grupa uczniów Zespołu Szkół nr 2 w Markach
Edyta Szczepkowska Czym możemy podróżować? Grupa uczniów Zespołu Szkół nr 2 w Markach realizowała swoje kreatywne pomysły z klockami Korbo. Tym razem uczniowie rozmawiali o podróżach, bowiem wkrótce wakacje. Wszystkim życzymy fantastycznych wakacji.
Czym możemy podróżować?
ZS nr 2 w Markach
Edyta Szczepkowska


Publiczna Szkoła Podstawowa w Piórkowie, klasa 3,
Ewelina Mruk Publiczna Szkoła Podstawowa w Piórkowie, klasa 3, wykonali ostatnie czerwcowe zadanie, Poznajemy kontynenty. Chłopcy wybrali nasz kontynent na którym mieszkamy - Europę. Ciężko było się zdecydować, jaki kraj na jaki kolor, po dyskusji i ciężkiej pracy wyszła piękna i kolorowa Europa. #czerwiec #poznajemykontynenty
Poznajmy kontynenty
PSP w Piórkowie
Klasa 3 Ewelina Mruk


Klasa 1bA, Zespół Szkół nr 3 im Marii Grzegorzewskiej we Włocławku
Joanna Molenda Klasa 1bA, Zespół Szkół nr 3 im Marii Grzegorzewskiej we Włocławku #transport Uczniowie poznali środki transportu lądowego, wodnego i powietrznego. Sprawdzili swoją wiedzę podczas gry edukacyjnej, quizu i zagadek. W wyniku zabaw konstrukcyjnych powstały piękne prace Uczeń: 1. Potrafi wymienić różne środki transportu. 2. Wymieni środki lokomocji, którymi przemieszczano się w dawnych czasach. 3. Potrafi określić do jakiej grupy należy zaprezentowany na ilustracji środek transportu. 4. Wymieni towary przewożone, różnymi środkami transportu 5. Wypowie się w kilku zdaniach na podany temat. 6. Konstruuje pojazdy z użyciem klocków
Czym możemy podróżować?
ZS nr 3 we Włocławku
Klasa 1B-A Joanna Molenda


Szkoła podstawowa w Lipsku
Justyna Piotrowska Szkoła podstawowa w Lipsku. Oddział przedszkolny, klasa 0, grupa Sówki- nauczyciel Justyna Piotrowska. Na ostatnich zajęciach z klockami Korbo, przedszkolaki poznawały kontynenty, które ułożyły z kolorowych zębatek.Następnie wykonały doświadczenie "Jak wyciągnąć kostkę lodu z wody za pomocą nitki "? Wyszło super! Dziękujemy. #czerwiec #poznajemykontynenty
Poznajemy kontynenty
SP w Lipsku
Klasa 0 Justyna Piotrowska


Przedszkole nr 1 w Świerklanach. Grupa Krasnali
Magdalena Mięsok Przedszkole nr 1 w Świerklanach. Grupa Krasnali wykonała ostatnie zadanie. Czym możemy podróżować? Dzieci wykonały rower, hulajnogę, autobus , a nawet rakietę Antonow- największy samolot świata wylądował dziś w #klasie3a . #czerwiec #AlinaSzewczuk #spjaroslawiec Dziś na zajęciach poznawaliśmy samoloty, od malutkich po ogromne. Zabawa była przednia! Pozdrawiamy wszystkich uczestników projektu Świetnie się bawiliśmy przy każdym temacie! Dziękujemy za moc inspiracji i za całokształt! Do zobaczenia !
Czym możemy podróżować?
Przedszkole nr 1 w Świerklanach
Klasa 3A Magdalena Mięsok


Publiczna Szkoła Podstawowa w Piórkowie.
Marzena Kaczmarska Publiczna Szkoła Podstawowa w Piórkowie. Nauczyciel: Marzena Kaczmarska Klasa II Wykonaliśmy , ostatnie już, czerwcowe zadanie, pt ,, Czym możemy podróżować?". Po omówieniu wielu nowoczesnych i atrakcyjnych środków transportu, uczniowie zdecydowali się na podróż statkiem.
Czym możemy podróżować?
PSP w Piórkowie
Klasa II Marzena Kaczmarska


Zespół Szkół nr 3 we Włocławku, im. Marii Grzegorzewskiej, klasa 1a
Marzena Kuczewska Zespół Szkół nr 3 we Włocławku, im. Marii Grzegorzewskiej, klasa 1a, nauczyciel Marzena Kuczewska #czymmozemypodrozowac. W ramach czerwcowego wyzwania uczniowie zapoznali się ze środkami lądowego, wodnego i powietrznego transportu. Potrafią wymienić środki lokomocji, którymi przemieszczano się kiedyś, określić do jakiej grupy należy zaprezentowany na ilustracji środek lokomocji, wymienią towary przewożone różnymi środkami transportu, wypowiedzą się w kilku zdaniach na podany temat, potrafią konstruować różne pojazdy z klocków Korbo. Forma: zbiorowa, indywidualna Podsumowaniem zajęć było rozwiązywanie zagadek.
Czym możemy podróżować?
ZS nr 3 we Włocławku
Klasa 1 A Marzena Kuczewska


Pierwszoklasiści z NSP w Adamowiźnie
Marta Czerniak Pierwszoklasiści z NSP w Adamowiźnie poznali różne środki transportu, a jako, że zbliżają się wakacje powstało u nas Klasowe Biuro Podróży. Dzieci tworzyły oferty swoich wycieczek i reklamowały je kolegom. Dowiedzieliśmy się, co można zobaczyć w Nowym Jorku, Rzymie i Londynie. Chłopcy najchętniej wybierali Barcelonę i mecz piłkarski. Na zakończenie zbudowali samolot pasażerski.
Czym możemy podróżować?
NSP w Adamowiźnie
Klasa I Marta Czerniak


Przedszkole Samorządowe w Starej Wsi , grupa IV Pszczółki 4-5 latki
Przedszkole Samorządowe w Starej Wsi , grupa IV Pszczółki 4-5 latki wykonały ostatnie zadanie z klockami Korbo. Tym razem udało nam się stworzyć balon, który odpowiada tematowi #czymmożemypodróżować #czerwiec
Czym możemy podróżować?
PS w Starej Wsi
Grupa IV Magdalena Podulka


Klasa 1d z SOSW nr 1
Klasa 1d z SOSW nr 1 dla Dzieci Niepełnosprawnych Ruchowo w Policach wyrusza w podróż.
Czym możemy podróżować?
SOSW nr 1 w Policach
Klasa 1 D Monika Piątkowska


Grupa 5 latków "Żabki " z Przedszkola nr 17 "Bajkowe Wzgórze " w Tarnowskich Górach
#wparkurozrywki# Grupa 5 latków "Żabki " z Przedszkola nr 17 "Bajkowe Wzgórze " w Tarnowskich Górach zrealizowała ostatnie zadanie w bieżącym roku szkolnym. Bawiąc się klockami KORBO oraz łącząc poszczególne elementy stworzyliśmy huśtawki i karuzele jakie można spotkać właśnie w parku rozrywki. Dziękujemy za możliwość uczestniczenia w projekcie. Pozdrawiam serdecznie wraz z Żabkami Wioletta Nowara
W parku rozrywki
Przedszkole nr 17 Bajkowe Wzgórze
Grupa 5 Wioletta Nowara


Publiczna Szkoła Podstawowa w Piórkowie,klasa I, Ewelina Mazur
Publiczna Szkoła Podstawowa w Piórkowie,klasa I, Ewelina Mazur, #w parku rozrywki.Klasa I wykonała ostatnie zadanie z klockami korbo. Dzieci jednogłośnie zdecydowały ,że będzie to miejsce , które na pewno odwiedzą w wakacje ze względu na niesamowitą ilość atrakcji. Zbudowaliśmy plac zabaw ze zjeżdżalniami, rollecoasterem i karuzelą.Podczas wyzwania dzieci uruchomiły swoją wyobraźnię i przeniosły się w świat pełen przygód i wyzwań. Zachęcamy do odkrywania ciekawych , fascynujących miejsc.
W parku rozrywki
PSP w Piórkowie
Klasa I Ewelina Mazur


Alina Szewczuk Antonow- największy samolot świata
Alina Szewczuk Antonow- największy samolot świata wylądował dziś w #klasie3a . #czerwiec #AlinaSzewczuk #spjaroslawiec Dziś na zajęciach poznawaliśmy samoloty, od malutkich po ogromne. Zabawa była przednia! Pozdrawiamy wszystkich uczestników projektu i dziękujemy Klocki Korbo Blocks Edu Świetnie się bawiliśmy przy każdym temacie! Dziękujemy za moc inspiracji i za całokształt! Do zobaczenia!
Czym możemy podróżować?
Alina Szewczuk


Szkoła Podstawowa im. Ziemi Krzyskiej w ZSO w Krzyżu Wielkopolskim
Szkoła Podstawowa im. Ziemi Krzyskiej w ZSO w Krzyżu Wielkopolskim, klasa II b, nauczyciel Justyna Wyrwa Temat: Czym możemy podróżować? #czymmozemypodrozowac
Czym możemy podróżować?
SP ZSO w Krzyżu
Klasa II B Justyna Wyrwa